Terms

Kjøpsbetingelser

Følgende vilkår gjelder ved kjøp av varer og tjenester levert av warungpojok.no

Vilkårene gjelder alt salg fra warungpojok.no så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom. Warungpojok.no er en del av selskapet Josephine Servering AS.

 

Firmaopplysninger:

  • Firmanavn: Josephine Servering AS
  • Org. nr.: 926 395 416
  • Postadresse :Moldbakken 59, 5042 Bergen
  • Telefon: +47 41311605
  • E-post: Info@warungpojok.no

 

Priser, levering og frakt

Alle priser er oppgitt inklusiv mva. Vi forbeholder oss retten til å endre våre priser uten foregående varsel. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft. Ved eventuelle prisfeil forbeholder vi oss retten til å stoppe levering av aktuelle produkt(er).

Vi leverer foreløpig bare til adresser i Norge.

Vi kan dessverre ikke levere varer til Svalbard og Jan Mayen.

Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Warungpojok.no er ikke ansvarlig for forsinkelser som oppstår hos transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager. Vi forbeholder oss retten til å avvike oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.

 

Vi pakker normalt bestillingen din innen 12 timer (mandag-fredag) og sender den vanligvis ut samme dag og senest innen 24 timer fra vi har mottatt din bestilling (ikke lørdag/søndag). Vanlig leveringstid på pakker fra oss er 2-5 dager. (2-5 dager til Vestlandet og 5-7 dager til Sør og Nord Norge). Ved salg/kampanjer -og/eller ekstra stor pågang må ekstra leveringstid påberegnes. 


Varene sendes med Mypack Collect til ditt utleveringssted. Hentefrist for MyPack Collect endret fra 14 til 7 dager. Ved hjemlevering med Mypack Home vil du bli varslet på sms eller mail når varene ankommer utleveringsterminal med forslag til leveringstidspunkt. Forsendelsen leveres på bakkeplan utenfor mottakers bostedsadresse. Kunden er selv ansvarlig for innbæring og nødvendig hjelp til dette. Sjåfør ringer 30 minutter før ankomst.

 

Forsendelse

Vi sender våre varer med Postnord, Helthjem og Posten. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Ved hent på postkontor må pakken hentes innen 7 til 14 dager, avhengig av hvilken transportør som blir brukt. Pakker som ikke blir hentet vil bli sendt i retur og kunden blir belastet. Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som postpakke som kan hentes på postens lokale utleveringssted.

Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

 

Betaling

Vi tilbyr betaling via OnPay. I vår nettbutikk betaler du trygt med kort. Kunden kan velge mellom følgende betalingsmåter: Kort (Visa & Mastercard) og Vipps. Ved kortbetaling trekkes pengene når varen er sendt.

Vi er en norsk nettbutikk og alle priser er i norske kroner.

 

Rabattkode

Har du en rabattkode, skriver du inn denne når du er i kassen. Rabattkoder kan kun benyttes på varer til fullpris og ikke i forbindelse med andre tilbud/rabatter. En rabattkode kan kun benyttes én gang, og det er vi som lager rabattkodene til våre kunder. 

 

Reklamasjon

Reklamasjoner på alle kjøp gjennom Warung Pojok nettbutikk er regulert i forbrukerkjøpsloven av 21. Juni 2002 Nr. 34. Alle reklamasjoner skal være Warung Pojok i hende innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Denne fristen for å reklamere vil aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da kunden oppdaget mangelen, og må senest skje innen 2 år etter at kunden mottok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dersom kunden ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. For mer informasjon, se forbrukerkjøpsloven §27.

Kunden plikter å kontrollere at varene og leveransen er i samsvar med ordrebekreftelse. Ved eventuelle avvik skal dette meldes fra til Kundeservice.

Det er to vilkår som må være oppfylt samtidig for å kunne holde Warung Pojok ansvarlig for en reklamasjon:

a. Varen må ha hatt en mangel på det tidspunkt du kjøpte varen

b. Du må ha klaget (reklamert) til Warung Pojok innen de reklamasjonsfristene forbrukerkjøpsloven setter.

Er det en mangel på varen?

Det er en mangel når varen ikke er i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som er forutsatt ved kjøpet. Utover dette skal varen også leve opp til de forventninger du med rimelighet kan ha til varens holdbarhet og andre egenskaper.

Har jeg reklamert innen fristen?

Dersom varen har en mangel på kjøpstidspunktet må du klage til Warung Pojok innen rimelig tid etter at du oppdaget denne mangelen. Det vil alltid være tilstrekkelig at du klager innen to måneder etter at du oppdaget feilen, men i praksis vil både du og Warung Pojok være tjent med så rask tilbakemelding som mulig.

Husk at matvarer ofte vil ha enn annen forventet holdbarhet enn andre varer. Selv om reklamasjonsfristene er overholdt, så må det fortsatt foreligge en mangel ved matvaren på kjøpstidspunktet for at vilkårene for reklamasjon skal være oppfylt. 

 

Angrerett og retur

Ved feil eller mangler på produktene skal dette meldes så snart som mulig til info@warungpojok.no slik at vi får iverksatt nødvendige tiltak for å rette opp feilen. Merk gjerne e-posten med ordrenummer og legg ved bilder av skaden/mangelen. Varene må ikke returneres før det er avtalt med warungpojok.no. Reklamasjonsretten gjelder i henhold til norsk lov.

 

Skulle du mot formodning angre på ditt kjøp hos warungpojok.no gjelder angreretten i henhold til norsk lov. Produktet skal returneres i komplett produktemballasje sammen med ferdig utfylt angrerettskjema innen 14 dager fra mottatt vare. Varen(e) må ikke være brukt og skal kunne selges som nye. Ved bruk av angreretten må produktene pakkes godt for å unngå skade i transport og kunden betaler fraktkostnaden forbundet med returnering. Kreditering av varen blir gjort når warungpojok.no har mottatt og godkjent varen og angrerettskjemaet. Angrerettskjema ligger på warungpojok.no. eller du kan finne det Her

 

Ved reklamasjon eller angret kjøp skal varene returneres til

Warung Pojok Nettbutikk, Moldbakken 59, BERGEN 5042. 

 

 

Uavhentede pakker

Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadsmell!

Ved uavhentede pakker, uavhengig årsak, vil kunden bli ilagt et gebyr på kr 400,- for å dekke våre og transportørs kostnader i forbindelse med pakking, frakt og administrasjon.

Det er viktig at varen(e) blir hentet selv om man angrer kjøpet. Å ikke hente varene er ikke tillatt praksis for å angre et kjøp og vil bli regnet som uavhentet med påfølgende gebyr.

 

 

Personopplysninger

Warung Pojok er opptatt av at personopplysningene til våre kunder håndteres på en betryggende måte. 

Når du handler hos oss oppbevarer vi blant annet navn, adresse og kontaktinformasjon. Dette er data vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. 

Vi jobber hele tiden for å gi deg en tilpasset og god opplevelse av www.warungpojok.no. Her er de viktigste formålene vi bruker personopplysninger til:

  1. Levere tjenestene du forventer av oss. For eksempel må vi ha e-postadressen din for at andre skal kunne kontakte deg.
  2. Forstå markedstrender og behov gjennom statistikk. Vi analyserer data for å forbedre og videreutvikle tjenesten vår.
  3. Forhindre uønsket eller kriminell aktivitet. Det er veldig viktig for oss å sikre at www.warungpojok.no er en trygg sted. Derfor gjør vi hva vi kan for å forhindre uønsket eller kriminell aktivitet. Vi bruker flere typer data for å gjenkjenne regelbrudd og svindelforsøk, blant annet IP-adresser, informasjonskapsler.

 

 

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos warungpojok.no er ansvarlig for betaling av de ytelser warungpojok.no eller våre samarbeidspartnere leverer i henhold til gjeldende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra warungpojok.no sin side. Kunden er ansvarlig å oppgi riktig kontaktinformasjon. For å handle på warungpojok.no må man være over 18 år.

 

 

Endring i vilkårene

Warungpojok.no forbeholder seg retten til å endre nåværende vilkår som følge av endringer i lovgivningen eller andre forhold som nødvendiggjør dette.